Maksuton yritysprofiili tarjoaa mahdollisuuden palvella ja erottua kilpailijoista jo ennen potentiaalisen asiakkaan verkkosivuille tai liiketilaan siirtymistä. Paikallisten yritystietojen, kuten aukioloaikojen tai puhelinnumeron, tarjoamisen ohella voidaan vaikuttaa siihen, miltä yritys näyttää Googlen hakutuloksissa ja Mapsissa.

Miksi Google My Business on tärkeä?

Yritysten on tärkeää saada palveluvalikoimansa asiakkaiden tietoisuuteen ja tässä Google My Business voi auttaa. Yritysprofiilissa voidaan tuoda esiin uutuustuotteita, uusia annoksia ruokalistalla tai tarjolla olevia palveluita. Potentiaaliset asiakkaat etsivät Googlesta muutakin kuin pelkkiä yritystietoja, joten Google My Business -profiili on oivallinen paikka esitellä yrityksesi parhaita puolia jo hakutulosten yhteydessä.

Yritysprofiilin kautta asiakkaille voidaan kommunikoida monin eri näkökulmin. Yrityksen toimintaa voidaan esitellä kuvin, postauksilla voidaan promota tarjouksia ja arvostelujen kerryttäminen auttaa viestimään mikä erottaa yrityksen kilpailijoistaan, ja miksi asiakkaiden kannattaisi asioida juuri siellä.

Google My Business ja Google Maps

Google Maps -karttapalvelua käytetään monipuolisesti niin tietokoneella, puhelimella, kuin tabletillakin. Maps ei kuitenkaan ole pelkkä reittiohjeita tarjoava karttapalvelu, vaan tähtää Googlen muiden alustojen tapaan mahdollisimman hyvään käyttäjäkokemukseen. Siksi Google Maps tarjoaakin valtavan määrän tietoa esimerkiksi yritysten aukioloajoista ja ruokalistoista. Google Mapsista löytyvät yritystiedot ovat Google My Business -profiileita.

Karttahaku mahdollistaa tietyn tyyppisten paikkojen etsimisen suoraan kartalta. Hakutulokset näkyvät Mapsissa pieninä punaisina merkkeinä tai punaisina pisteinä, joista merkit näyttävät parhaiten hakua vastaavat tulokset. Klikkaamalla tai napauttamalla hakutulosta eteen aukeavat lisätiedot kohteesta, mahdollisuus pyytää reittiohjeet tai esimerkiksi kuvia yrityksen sisätiloista.

Verkkonäkyvyyden ja asiakaskokemuksen tuki

Asianmukaisesti optimoitu ja ylläpidetty yritysprofiili palvelee asiakasta jo Googlen hakutulossivulla. Sen kautta voidaan ohjata kävijöitä suoraan heidän kaipaamalleen tuote- tai palvelusivulle tai tiedottaa aukioloajoista ja niiden poikkeuksista esimerkiksi arkipyhinä ja aattoina. Mobiilikäyttäjien on helppo ottaa yhteyttä kun profiili tarjoaa mahdollisuuden soittaa yritykseen, tai pyytää reittiohjeet suoraan Google Mapsin navigaattoriin.